Kan man begära mer?

Då kanske jag ska skriva ett lite mer seriöst inlägg nu framåt kvällen också.
Alice har lagt sig för natten som ni säkert redan har förstått och Lowe sover också som en stock redan.
Så nu har jag och Malin lite tid för vila och kärlek också.
Var på bolaget förrut och köpte Malin lite cider och mig lite öl, så nu är det bara balkongen som väntar på en riktigt mysig och efterlängtad sommarkväll.
Är verkligen helt underbart ute nu, man kan andas och vara som en normal människa igen. :)
Ska alldeles strax sätta mig med Malin och göra henne sällskap och bara njuta av lugnet, sällskapet och sommaren.
Dagen har varit relativt lugn, Alice har haft lite hetsigt humör men det har man nästan vant sig med vid det här laget känns det som.
Frågan är ju bara när det går över, en del säger dock att det inte går över förrän dom flyttar hemifrån, men det får vi verkligen hoppas att det gör innan dess.
För isåfall så låser jag in mig på mitt rum. ;)
Nej då så illa är det ju verkligen inte men jobbig kan hon verkligen bli, men det är väl sådant man får räkna med som småbarnsförälder.

Nu för tiden har mina tankar tagit en riktig tripp ut i det blå angående det här med vänner.
Vad är en riktig vän?
Finns det sådana?
Och isåfall, var finns dom att få tag på? Går dom att beställa på postorder?
Dom såkallade "riktiga" vännerna försvann ganska snabbt när Alice blev född då jag inte hade tid att vara ute och festa jämt.
Ibland kan man bli lite avis på folk som pratar om att dom ska till kompisar med deras barn på grillkvällar och dylikt.
Men hur vet man att man har en riktig vän egentligen?
Jämt när jag "trott" att jag hittat någon sådan så har dom huggit mig i ryggen.
Skulle vara fint att uppleva den där "riktiga" bekantskapen någon gång.
En som inte bara tänker på sig själv utan kan bjuda till lite på sig själv också.
Både jag och Malin har lite bråttom med att öppna oss inför folk, men tyvärr så lär man sig ju aldrig.
För varenda gång så har det kommit tillbaka mot en med stormsteg och slagit ner mot oss ganska hårt.

Så dagens sista ord blir.
Det vore fint med en "RIKTIG" vän.
Ni som har hittat era, var rädda om dom.



Kommentarer
Postat av: veronica

Jag håller med dig men jag vet inte hur man hittar riktiga vänner men man kan ju bara hoppas att man är en bra vän själv..

Hoppas ni får en trevlig kväll på Balkongen du o malin o hälsa henne så gott..

2009-08-07 @ 20:56:12
URL: http://juliasmammas.blogg.se/
Postat av: veronica

Absolut det vore verkligen jätte kul o träffa er igen.. Åå lilla Alice har ju växt till sig rejält med o lilla Lowe skulle vara roligt o se.

2009-08-07 @ 20:57:51
URL: http://juliasmammas.blogg.se/
Postat av: Carolina

Mycket kloka ord - vi saknar också ofta "riktiga" vänner, några få har vi ju - men RIKTIGA vänner kan man inte få för många av! Det är synd att ni bor så långt bort - vi har ju jämnåriga barn och allt :)

2009-08-07 @ 21:27:33
URL: http://carolina1979.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0