Svar på kommentar!!

Fick en kommentar från en person förrut som tyvärr är anonym men säger sig heta pernilla.
Eftersom att hon hade några frågor så får jag svara på dom via ett inlägg istället, så kan alla få se. :)

Vet inte om du kör frågestund här?
Men jag har några frågor till dig nyfiken som jag är.
För det första vill jag bara säga att ni har en jättesöt dotter, inte undra på då hon har föräldrar som ser bra ut. =)

Nu till mina frågor.
Vad fick dig att vilja stadga dig med Alcies mamma?
 För läste på din blogg att du festade en hel del innan du träffade din flickvän. (Stötter på en hel del massa killar som ALDRIG vill stadga sig, blir så trött).
Så vore kul att höra din motivering...
 Köper du kläder till Alices ibland? (Du verkar vara modemedveten).
Blir du inte tokig på att din tjej betyer vagnar hela tiden?
Har ni tagit reda på att det är en pojke i magen?
Hade bra! /Penilla


Då ska jag försöka att svara på frågorna så att alla kan förstå. :)
Vad som fick mig att stadga mig med Malin?. Det var så att vi har gått igenom så många prövningar i vårat förhållande. Så som att det gick oerhört mycket skitsnack om oss i denna stad, ett par kunde vara att jag var otrogen mot henne med ett antal tjejer och att Malin tog droger under tiden vi varit tillsammans osv osv.
Men vi klarade oss igenom allt detta och man känner då efter ett tag att om man klarar allt detta så kanske detta förhållande kan vara värt att kämpa för. Sen fick vi våran dotter och vi ansåg bägge två att vi ville dela våra liv tillsammans så då gifte vi oss. Sen känner man ganska fort om personen är den rätta för en. Jag har alltid varit en sådan person som tröttnar på mina flickvänner ganska fort men det var något speciellt med Malin som höll mig kvar. Kan inte riktigt förklara men jag kände ganska så fort att hon var väldigt speciell. (Just för mig)

Om jag köper kläder till Alice? Nej du det är inte riktigt min avdelning att göra det. Men jag brukar faktiskt följa med Malin till stan och kolla på kläder och jag säger ju vad jag tycker om det är fint eller fult. Men det måste jag nog lägga på Malin att det är hon som köper kläder till Alice. Men jag och Malin brukar ha samma smak på kläder. "Jag kanske skulle valt lite billigare plagg om jag vore ensamstående pappa bara. ";) För kläderna Malin brukar inhandla är ju inte dom billigaste. :)

Och angående det här med barnvagnsbyte.

Nej jag kan inte påstå att jag blir "tokig" på att hon byter barnvagnar hela tiden.
Jag kan tyvärr inte säga så mycket för jag brukar byta bilar väldigt ofta. Och mina bilbyten brukar oftast handla om lite mer pengar än barnvagnarna. Man ska köpa bilen,man ska fixa så man kan åka och hämta den, man ska tanka den, mm mm.
Malins barnvagnsbyten stör mig inte allt för mycket. Barnvagnarna går ju att skicka. :)
Vi brukar hela tiden byta så att man inte behöver lägga pengar imellan.
Barnvagnar är ju Malins intresse så som jag tycker om bilar och då tycker jag hon kan få hålla fast i sitt intresse.
Visst kan det vara så att jag inte förstår grejen med att byta så ofta som hon gör och jag kan tycka det är onödigt men barnvagnarna är helt hennes område. Jag bryr mig inte speciellt mycket faktiskt. Tycker hon att det är roligt så låt henne hålla på. :) Det är ju inte så att jag mår dåligt för att hon vill byta hela tiden. Jag har själv börjat tycka det är roligt att prova nya vagnar också. Jag brukar ju faktiskt också få vara med på ett hörn och bestämma vad jag tycker om vagnen innan hon köper den. Hon kommer ju inte och säger en dag att NU ska jag byta vagn utan hon börjar ju prata om det innan. Och "oftast" så får jag välja färgerna. :)

Och till den sista frågan angående pojke.
Vi fick reda på ett ultraljud att det var en pojke så ja vi vet att det är en pojke i magen. Annars skulle jag inte skriva så som jag gör i mina inlägg om jag inte visste. :)

Nu hoppas jag att du/ni har fått svar på frågorna så som ni ville. Jag har iallafall svarat så gott jag kunde.
Var det något jag var otydlig på så är det bara att fråga. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0