Vilken chock

Vaknar upp lite stillsamt av att Lowe vänt sig till mage i sin säng och ligger och tjoar lite för sig själv.
Hoppar upp och gör en flaska, snabbare än ögat blundar han igen och sover som en stock.
Beger mig upp igen för att väcka Alice och göra iordning henne inför dagis.
När allt det var klart öppnar jag ytterdörren och får en smäll i ansiktet av den totalt råkalla luften utanför.
-2,4 grader var det när vi skulle åka, kanske inte låter som så kallt för er, men när man vant sig med sommarvärmen och ändå bor relativt långt ner i landet där man glömt bort allt vad kyla innebär så kan det komma som en smärre chock måste jag säga.
Fingrarna blev stela som träkvistar direkt och klarade knappt greppa tag om ratten i bilen.
Oj oj oj säger jag, nu får det bli att inhandla vantar och mössa till lilla mig, om jag inte gissar helt fel så blir det antagligen samma proviant till min älskade fru här hemma.

Nu ska jag försöka få i mig lite frukost och börja städa upp lite här hemma.
Kanske blir en liten stund framför tv:n innan, det är sånt tiden får avgöra. ;D

See Ya

Kommentarer
Postat av: Carolina

Ja usch, det är verkligen jättekallt nu! (även hos oss ännu längre ner)

2009-10-14 @ 09:19:12
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: Tess

Här är de apkallt oxå :) Bra blogg btw :) och ännu sötare barn ;) kika gärn in hos mig:D

2009-10-14 @ 12:05:36
URL: http://taassiiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0