Höst

Då var man vaken.
Har legat i sängen och gluttat lite på nyheterna och konstaterat idag är inte dagen då hösten kom heller.
Solen skiner så man skulle kunna tro att det vore en tidig Maj morgon, om det nu inte vore för kylan som slagit till med stort.
Men såg då på väderleken "om man nu ska tro den" att imorgon och Lördag skulle det bli snöblandat här i Motala och oerhört mulet nästintill hela helgen.
Det är detta jag kallar höst.
Inte fan ska det vara sol och vackert väder.
Nu låter jag som världens pessimist för att jag inte vill ha fint väder, men som jag konstaterade i ett tidigare inlägg så ska hösten vara mörk och trist.
Rent ut sagt, hösten är väl en depp årstid?




Idag ska vi iväg och vaccinera mig och Alice för svininfluensan, så får väl se hur vi mår när vi kommit hem igen.
Förhoppningsvis så lär man väl inte märka av sprutan så mycket.
Tycker det är väldigt mycket tjat angående influensan och att man inte behäöver vaccinera sig.
Men varför skulle man inte det?
Man kan väl tänka ett steg längre än näsan räcker.
Vaccinera sig för sina barns skull så inte dom ska behöva få skiten, det är väl ändå inte alls för mycket begärt.
Tänk på allt folk man möter på stan.
Är alla vaccinerade så behöver man ju inte vara rädd att bakterierna ska hoppa över till någon, ja osv osv osv som ni förstår.

Nej nu blir det frukost.

See Ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0