Snart slut på fredag

Fredagen lider mot sitt slut och våran familj har enbart tagit det lugnt.
Måste påstå att lugn och ro är något man ser fram emot, man blir helt slut av allt surr från barnen och då är det väldigt skönt framåt kvällen när man ser att barnen snart ska sova.
Blev inte så mycket "fredagsmys"
Jag och Malin har suttit vid varsin dator nästan hela kvällen, lite komiskt så där, vi har snart varit gifta i två år men det verkar som tjugofem. ;)
Skämt o sido så börjar mina ögon falla ihop snart, så ska försöka pallra mig in i sängen för njuta av lite sömn innan det är dags för nya tag imorgon igen.

Måste bara nämna att snön faller ner som aldrig förr ute nu.
Kan det kanske börja nalkas vinter ute nu?
Nej jag tror inte snön stannar längre än några timmar, men man får väl vara glad för det lilla som kommer.
Har funderat lite över detta med årstiderna och ens humör.
Framåt Mars månad så är man så fruktansvärt trött på snön och man önskar inget annat än se skiten försvinna rent ut sagt.
Man bara längtar efter den första vitsippan på kullen utanför fönstret.
Och framåt November månad så längtar man efter att se den första fina snön falla, man vill inget annat än att springa ut i snön och bara rulla runt med barnen omfamnade.
Se barnen åka pulka i backarna, om kanske inte göra dom sällskap.
Se plogbilen ute på gården som skottar upp metervis med vallar i hörnen vid kåkarna.
Oj vad underbart det vore med en riktig vinter.

Det får vara färdigdrömt för nu.

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0