Fredag kväll!

Fredagen lider mot sitt slut och här sitter jag framför datorn istället för att sitta vid tv:n och mysa. =)
Har iofs inte varit hemma någon längre stund då Våran familj fick sällskap av familjen Ekerå till City Gross i Mantorp.
Kändes att det verkligen var på tiden för lite storhandling.

Tittade även på sista filmen av Johan Falk förrut under dagen när Alice sov sin middagslur.
Och för att inte avslöja för mycket så ska jag säga rent ut med mina egna ord: "Slutet suger"
Blev riktigt besviken av slutet på hela serien, var absolut inte som väntat.
Men vill inte gå in på allt för mycket då jag tycker ni ska titta själva för att bilda eran egen uppfattning om det hela.
Så detta ämne byter vi illa kvickt. =)

Så för att prata om någonting annat så har jag "äntligen" hittat min hobby som jag känner kan vara riktigt skoj för en pappa som ändå inte har allt för mycket tid till annat än familjen.
Detta handlar om Radiostyrda metanolbilar som jag verkligen fastnat för utan anledning.
Nu kanske ni tycker att detta låter oerhört barnsligt och onödigt att spendera tid på, men jag tycker att om man har kul med vad det nu kan vara så go for it.
Tycker att detta är en leksak för alla åldrar där man kanske till och med kan utveckla till ett umgänge med sina barn.
Finns ju bilar som går upp emot 100 km/h och sen finns det ju små bilar till alla åldrar för barn nästan och varför inte passa på att umgås med sina barn och leka tillsammans på detta vis.
Jag har länge velat hitta en hobby som inte kräver allt för mycket pengar eller tid, men som jag ändå kan känna att man kan få vila huvudet "lite" från alla vardags sysslor.
Det känns till slut som om allt går som ren rutin i vardagen och då kan det vara skönt att ha något annat att tänka på, om det så bara är för en stund.
Varför skulle man inte få ha lite skoj bara för man har barn? =)

Det får vara nog för nu!!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Jag håller med. Blev också riktigt besviken på slutet....

:-(

2009-11-08 @ 07:59:05
URL: http://missyelliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0