Slapptajm!!

Ungarna har sovit i ungefär en timma nu så det börjar dra sig mot slapptajm igen.
Sätta sig i soffan och njuta av lugnet igen som alla andra kvällar när ungarna sover.
Sitter och tittar på lyxfällan och äter glass just nu.
Men tog mig lite tid till att skriva förmodligen det sista inlägget för dagen.

Våran dag här hemma har förövrigt varit ganska så händelselös men mycket trevlig måste jag påstå.
Förstår inte varför man måste vara sysselsatt upp till halsen eller aldrig vara hemma för att vara en perfekt förälder enligt vissa.
Enligt mig så tycker jag att man duger som förälder bara man sätter sina barn i förstahand och ser till så dom inte vantrivs med själva situationen.
Alltså ganska lätt sammanfattat att hålla ungarna nöjda hela tiden. :)
Det innebär inte att man ska åka någonstans eller göra på något visst sätt utan man kan ju ha roligt hemma också. :)
Alice har förresten suttit och lagt tre pussel helt själv på hennes rum utan att behöva våran hjälp eller springa och skrika för att hon inte klarar det själv.
Hon klurade ut direkt själv vart biten skulle sitta och såg om den inte passade. "stolt pappa idag"
Så imorgon ska vi bege oss till leksaksaffären och köpa lite fler pussel så hon inte tröttar ut sig på samma pussel hela tiden.
Lite roligt med hjärngympa för Alices del också.

Nej nu ska jag sätta mig i soffan igen och bara njuta av lugnet.

Tack så hemskt mycket för idag så blir det mera från mig imorgon!!

Kommentarer
Postat av: Tessa

Ursöta barn ni har.. Samma ålder som in två.. :-)

2009-07-29 @ 22:17:33
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka jättefina ungar! Vilken lycka.

2009-07-29 @ 22:56:11
URL: http://sparaochres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0