Inspiration?

Jag har suttit och letat och letat i olika bloggar efter inspiration till min blogg.
Jag har funderat över att göra om min blogg lite, ändra om allting och börja om på ny krita.
Men ibland tar det stop och fantasin försvinner ut i det blå.
Ibland känner jag att jag vill lägga ner bloggandet för att jag inte orkar med det alls, ibland känner jag att jag vill göra om den till något oerhört mycket bättre, för att jag just då älskar bloggandet och allt med det att göra.
Det gör jag visserligen mestadels av tiden.
Blogga är roligt, men ibland så känns det nästan som man försöker för mycket.
Man tappar lusten när allting nu för tiden verkar handla om "Bloglovin"
Man är en "bättre" "större" bloggare om man har flera hundra prenumeranter.
Jag personligen är oerhört nöjd över dom jag har, jag försöker inte lura till mig en massa fler prenumeranter genom att bara skicka runt till alla med bloggar och fråga om vi ska lägga till varandra på bloglovin.
Det känns inte riktigt som det är det väsentliga i bloggandet.
För mig så är bloggen ett ställe där man kan ventilera ut sina känslor, tankar och ideér med mer.
Det är ett ställe där man kan avreagera sig genom att låta tankarna springa iväg och man kan skriva av sig allt man känner.
Att få prenumeranter för mig är ett oerhört plus i kanten, att det är folk som vill läsa om mitt liv och min vardag tycker jag är fantastiskt roligt.
Enligt mig måste det väl vara roligare att få "ärliga" prenumeranter som lägger till dig för att dom själva vill läsa och följa din blogg.
Måste ju vara mindre roligt att ha runt 500 stycken som bara lagt till dig för att du vill klättra upp på listan, men måste kännas väldigt meningslöst att få så många, men ingen som är över huvud taget intresserad av din blogg.

Pga av allt detta smussel för att tävla om vem som har bäst blogg osv så tappar man ibland glöden för bloggandet.
Men jag är glad för dom få prenumeranter jag har och hoppas att ni fortsätter läsa min blogg så länge jag bestämmer mig för att blogga.


Kommentarer
Postat av: malin

Håller med dej, det är roligare och bättre att ha folk som verkligen vill läsa bloggen.



Grattis till tre år med Malin! Fint namn by the way! ;)



Trots ja, he he. Minns en heldel trötta stunder med Robbin och Ronja och snart kommer de med Isac. Pust1 ;)



Kram Ma

2009-08-14 @ 11:48:58
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag kikar in på din blogg varje dag, även din frugas blogg;)

2009-08-14 @ 19:49:04
URL: http://www.busnova.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0