Utan min familj?

Måste bara göra ett inlägg för hur glad jag verkligen är som har hittat den mest underbara fru som finns.
Förr så söp man vareviga dag och hade inget som helst mål i livet. Det fanns ingenting som man brydde sig om förutom en själv.
Det enda man var orolig för var att man inte skulle få tag på någon platta öl, för att det kanske var slut eller något sådant.
Fick lite av en flashback förrut för jag såg några av mina gamla kompisar. Och dom lever fortfarande det gamla livet som man levde för ungefär 3 år sedan.
Glädjen jag känner för att jag träffat Malin går inte att beskriva i ord, för så fina ord finns inte.
Sen vi två fick reda på att Malin väntade barn så fick helt plötsligt livet en mening.
Samtidigt som vi plussade så blev man livrädd för att man inte skulle klara av det, att man bara skulle bli en sådan där dålig förälder som alla säger för att man är ung, och för att man inte har den bästa utbildningen, för att man inte har flera hundratusen på sparkontot eller för att man inte har levt livet än.
Vi har mött våra motgångar och får fortfarande blickar av folk på stan för att vi har barn så unga och ändå väntar ett till.
Men vad finns det egentligen för något som är bättre än att få bli en far?
En person som den lilla ska se upp till hela livet och ha som förebild.
Då finns det ju bara en sak att göra och det är ju att försöka vara en så bra förebild som möjligt så att barnen kanske kan få en lycklig framtid.
Utan min familj idag så vore jag nog absolut ingenting. Skulle nog bara vara en sådan där person som sitter och letar fester överallt bara för att få festa och bara bry sig om sig själv.
Att inte ha något mål som helst med livet. Hur bra kan det egentligen kännas?

Vad vore man utan sin familj och sina barn egentligen?
Jag vore nog ingenting, jag vet iallafall en sak jag är nu.

Lyckligast på jorden!!!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker eran historia är så underbar :)

Man får hopp när man hör om de :)

2009-04-25 @ 20:26:26
Postat av: jessica

Du är en toppen pappa brukar läsa både din och malins blogg och jag tycker ni är underbara både mot varandra och er söt Alice!



Fram med fler som ni och fler barn skulle må mycket bättre!



Nu börjar jag undra om ni är och hämtar er lille lillebror med!



Kram på er!

2009-04-25 @ 23:47:29
URL: http://familjenkidz.blogg.se/?mp=09212816
Postat av: malin

Gullig du är :) Älskar dig!

2009-04-26 @ 08:02:10
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: E.K

Snubblade in i din blogg och fastnade på detta inlägget, Fint skrivet och fin blogg du har.

2009-05-14 @ 17:08:49
URL: http://eekk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0