Oj vad soligt!!

vaknade väldigt tidigt imorse av den gnällande Alice. Så hoppade hupp redan klockan sju imorse och gav Alice lite frulle och gjorde dom flesta bestyr.
Var så duktig så jag plockade in och ur diskmaskinen, vattnade blommorna och plockade lite i köket medans Malin fick ligga kvar och dra sig lite.
Hon hade ju så ont igår så tyckte att hon kunde få ligga kvar lite extra.

Har väl varit ute den mesta delen av dagen med Alice i lekparken här utanför och hon har strosat runt och lekt för fulla puckar där ute.
Grannen kom ju även ut så Alice och Ellie lekte som vanligt med varandra.
men det är så himla kul att se att dom har roligt ihop och verkligen leker med varandra.
Sen vid 3 tiden så åkte Malin iväg med sina tjejkompisar för dom ska på möhippa.
Tyckte att det kan vara lite kul för Malin att få komma ut lite för det är ju verkligen inte varje dag hon är ute och iväg med sina kompisar.
Så nu sitter jag här hemma med Alice och har precis ätit en bit mat och hon var jätteduktig och åt allt på tallriken.
Ändå har vi precis gått en promenad till Maxi och köpt varsin glass som vi avnjöt i skuggan.
Hon fick även en massa banan av Ellies mamma som hon tryckte i sig så ätit har hon gjort idag iallafall.
Nu ska väl jag fundera på vad jag ska fylla min tomma mage med nu när man är ensam här hemma.
Grilla blir det ju inget av iallafall, för det kan ju bli lite svårt att hålla Alice borta från grillen när man är själv.
Kan ju finnas viss risk att det kanske kan trilla ner en pizza men vi får helt enkelt se vad det kan bli.

Ha en helt fantastisk fortsättning på denna underbara lördagseftermiddag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0